"לוח אינטראקטיבי!" תיקנה ד"ר גילה קורץ את אחת הסטודנטיות בשיעור תקשוב ולמידה בסמסטר הראשון, "לא לוח חכם! לוח לא יכול להיות חכם.."
זו הייתה נגיעה קלה בנושא. הייתי אומרת אפילו קלה מאוד, שהביאה אותי, מהמקום של הפחד וחוסר הידע בכל מה שקשור לתקשוב, להתלהב מכל כלי טכנולוגי ולבדוק כיצד הוא יכול לשרת אותי ואת התלמידים בכתה.
אז הפעם הגיע תורו של הלוח האינטראקטיבי...
זה התחיל בשיחות עם אנשים שעבדו עם הלוח. הדעות היו חלוקות: רב המשתמשים היו בעד הלוח האינטראקטיבי ומנו את היתרונות שבו אז החלטתי לבדוק בעצמי, לא לפני שביררתי האם הלוח קיים בבית הספר בו אני מלמדת. גיליתי כי כרגע מותקנים 2 לוחות אינטראקטיביים, בחדר מחשבים ובחדר מדעים. התקנתי את התוכנה במחשב האישי שלי וישבתי ימים כדי להכיר את כל האפשרויות הטמונות בה. הגדלתי לעשות והלכתי להדרכה קצרה על ידי מנהלת בית ספר באזור מגוריי.
האמת.. התרשמתי. גם ד"ר אינה בלאו במאמרה "המהפכה השקטה: לוח אינטראקטיבי בבי"ס כתשתית לפדגוגיה חדשנית במאה ה-21" מונה יתרונות רבים ללוח האינטראקטיבי:
1. הלוח מאפשר הבניית ידע ולא העברת ידע.
2. הכלי יכול לשמש כלי קוגניטיבי ללמידה המרחיב את תודעת הלומדים ומאפשר "לחשוב איתו"
3. תמיכה בלמידה אינטראקטיבית מסוגים שונים המאפשרת אינטראקציות עם תכנים לימודיים ואינטראקציות בין אישיות פנים אל פנים או באמצעות רשת האינטרנט ועוד.
על פניו נראה שיש לכלי מגוון רחב של אפשרויות. כבר ראיתי איך אני עושה מהפך, איך אני יוצרת סביבת למידה חדשה ועדכנית לתלמידים שלי "מיקוד ההוראה הפרונטלית האחרת בכתה, הממזגת אינטראקטיביות רב ממדית בהוראה אישית שיתופית" (ד"ר אינה בלאו).. כבר ראיתי איך בבת אחת הכתה שלי הופכת לכתה חכמה..... ופה זה נגמר!
ואז החלו לעלות השאלות החשובות מכל... איך עושים את זה? איך בנים שיעור אינטראקטיבי באמצעות הלוח?
הפחד החל לקנן בי שוב והרמתי ידיים.
ואז הגיע המפנה... סמסטר שלישי... קורס "עקרונות בפיתוח סביבות למידה מתוקשבות" ד"ר אתי כוכבי מפגישה אותי בשנית עם הלוח האינטראקטיבי. אני מתנסה ובודקת ופתאום רואה את האור בקצה המנהרה...
אני מרגישה שזה עומד להיות קורס מעשיר במיוחד בו אקבל כלים רבים לבניית שיעורים מקוונים באמצעות הלוח האינטראקטיבי. אז תודה רבה ד"ר אתי כוכבי.
הכיתות החכמות בגליל -לצפייה בסרטון לחצו כאן
זו הייתה נגיעה קלה בנושא. הייתי אומרת אפילו קלה מאוד, שהביאה אותי, מהמקום של הפחד וחוסר הידע בכל מה שקשור לתקשוב, להתלהב מכל כלי טכנולוגי ולבדוק כיצד הוא יכול לשרת אותי ואת התלמידים בכתה.
אז הפעם הגיע תורו של הלוח האינטראקטיבי...
זה התחיל בשיחות עם אנשים שעבדו עם הלוח. הדעות היו חלוקות: רב המשתמשים היו בעד הלוח האינטראקטיבי ומנו את היתרונות שבו אז החלטתי לבדוק בעצמי, לא לפני שביררתי האם הלוח קיים בבית הספר בו אני מלמדת. גיליתי כי כרגע מותקנים 2 לוחות אינטראקטיביים, בחדר מחשבים ובחדר מדעים. התקנתי את התוכנה במחשב האישי שלי וישבתי ימים כדי להכיר את כל האפשרויות הטמונות בה. הגדלתי לעשות והלכתי להדרכה קצרה על ידי מנהלת בית ספר באזור מגוריי.
האמת.. התרשמתי. גם ד"ר אינה בלאו במאמרה "המהפכה השקטה: לוח אינטראקטיבי בבי"ס כתשתית לפדגוגיה חדשנית במאה ה-21" מונה יתרונות רבים ללוח האינטראקטיבי:
1. הלוח מאפשר הבניית ידע ולא העברת ידע.
2. הכלי יכול לשמש כלי קוגניטיבי ללמידה המרחיב את תודעת הלומדים ומאפשר "לחשוב איתו"
3. תמיכה בלמידה אינטראקטיבית מסוגים שונים המאפשרת אינטראקציות עם תכנים לימודיים ואינטראקציות בין אישיות פנים אל פנים או באמצעות רשת האינטרנט ועוד.
על פניו נראה שיש לכלי מגוון רחב של אפשרויות. כבר ראיתי איך אני עושה מהפך, איך אני יוצרת סביבת למידה חדשה ועדכנית לתלמידים שלי "מיקוד ההוראה הפרונטלית האחרת בכתה, הממזגת אינטראקטיביות רב ממדית בהוראה אישית שיתופית" (ד"ר אינה בלאו).. כבר ראיתי איך בבת אחת הכתה שלי הופכת לכתה חכמה..... ופה זה נגמר!
ואז החלו לעלות השאלות החשובות מכל... איך עושים את זה? איך בנים שיעור אינטראקטיבי באמצעות הלוח?
הפחד החל לקנן בי שוב והרמתי ידיים.
ואז הגיע המפנה... סמסטר שלישי... קורס "עקרונות בפיתוח סביבות למידה מתוקשבות" ד"ר אתי כוכבי מפגישה אותי בשנית עם הלוח האינטראקטיבי. אני מתנסה ובודקת ופתאום רואה את האור בקצה המנהרה...
אני מרגישה שזה עומד להיות קורס מעשיר במיוחד בו אקבל כלים רבים לבניית שיעורים מקוונים באמצעות הלוח האינטראקטיבי. אז תודה רבה ד"ר אתי כוכבי.
לקריאה לחצו כאן - לוח חכם- ויקיפדיה
הכיתות החכמות בגליל -לצפייה בסרטון לחצו כאן
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה