השבוע קראה לי המנהלת לחדרה בחיוך ושמחה. חיוך ושמחה אלה סימנים של משהו טוב. לא?
הבשורה היתה שבמסגרת שיעור סינכרוני בנושא: "ניהול פיננסי" בו יקחו חלק תלמידי כיתות ב' מכמה בתי ספר בפתח תקווה, היא חשבה עלי והחליטה לצרף אותי.
קודם כל, זה תמיד טוב שמישהו חושב עליך. שנית, אני מתחילה לראות שיש תמורה ללימודי התואר השני ברמה הבית ספרית (כי ברמה הכיתתית ובמסגרת היכולות של הגיל הצעיר התמורה כבר נראית לעין).
השילוב בין שני הביטויים "למידה סינכרונית" ו"ניהול פיננסי" גרמו לי להרגיש כאילו אני בארץ זרה ומדברים איתי סינית.
כן, קשה להודות בזה אך הניהול הפיננסי הוא לא החלק שלי בשותפות עם בן זוגי.
ומה זו בכלל למידה סינכרונית?
"למידה סינכרונית מבוססת על אינטראקציה מידית בין שותפי השיחה\שיעור. המורה והתלמיד מבצעים פעילות גומלין בעת ובעונה אחת" (מוטי קניאל, 2000 מתוך האתר:http://www.edu-negev.gov.il/tapuz/motytp/elr/format.htm)
ואז חזרה החרדה.... כל החרדה מפני הטכנולוגיה עליה כתבתי במהלך השנה האחרונה ואף הצלחתי להתגבר עליה, חזרה כאילו תמיד הייתה שם, מחכה להזדמנות לצוף ולעלות שוב מעל לפני השטח.
שיעור סינכרוני הוא משהו חדש עבורי. התנסיתי בו פעם אחת בלבד כאשר אני בצד הלומד, מהבית, עם בחירה שלי לא להתקין מצלמה ולא לקחת חלק פעיל בו. בחירה שלי לשבת ורק להקשיב...
והנה, הכתה אותה אני מחנכת עומדת להצטרף לשיעור כזה. נכון, שוב אהיה בצד הלומד אך עלי לכוון ולתמוך ב-34 תלמידים..
כן, אני מודה יש בי חששות ולא מעט. כן, אני מודה יש לי את כל הסימפטומים האפשריים לחרדה..
ההבדל היחיד מבעבר הוא שאני לא פוחדת להתנסות. אני אעשה את זה באומץ כאשר בתוך הראש שלי אריץ בלי הפסקה את המשפטים: אני יכולה, אני מסוגלת וזה לא חייב להיות מושלם...!
דוגמא לשיעור סינכרוני בבית ספר "ברנר" בהרצליה
הבשורה היתה שבמסגרת שיעור סינכרוני בנושא: "ניהול פיננסי" בו יקחו חלק תלמידי כיתות ב' מכמה בתי ספר בפתח תקווה, היא חשבה עלי והחליטה לצרף אותי.
קודם כל, זה תמיד טוב שמישהו חושב עליך. שנית, אני מתחילה לראות שיש תמורה ללימודי התואר השני ברמה הבית ספרית (כי ברמה הכיתתית ובמסגרת היכולות של הגיל הצעיר התמורה כבר נראית לעין).
השילוב בין שני הביטויים "למידה סינכרונית" ו"ניהול פיננסי" גרמו לי להרגיש כאילו אני בארץ זרה ומדברים איתי סינית.
כן, קשה להודות בזה אך הניהול הפיננסי הוא לא החלק שלי בשותפות עם בן זוגי.
ומה זו בכלל למידה סינכרונית?
"למידה סינכרונית מבוססת על אינטראקציה מידית בין שותפי השיחה\שיעור. המורה והתלמיד מבצעים פעילות גומלין בעת ובעונה אחת" (מוטי קניאל, 2000 מתוך האתר:http://www.edu-negev.gov.il/tapuz/motytp/elr/format.htm)
ואז חזרה החרדה.... כל החרדה מפני הטכנולוגיה עליה כתבתי במהלך השנה האחרונה ואף הצלחתי להתגבר עליה, חזרה כאילו תמיד הייתה שם, מחכה להזדמנות לצוף ולעלות שוב מעל לפני השטח.
שיעור סינכרוני הוא משהו חדש עבורי. התנסיתי בו פעם אחת בלבד כאשר אני בצד הלומד, מהבית, עם בחירה שלי לא להתקין מצלמה ולא לקחת חלק פעיל בו. בחירה שלי לשבת ורק להקשיב...
והנה, הכתה אותה אני מחנכת עומדת להצטרף לשיעור כזה. נכון, שוב אהיה בצד הלומד אך עלי לכוון ולתמוך ב-34 תלמידים..
כן, אני מודה יש בי חששות ולא מעט. כן, אני מודה יש לי את כל הסימפטומים האפשריים לחרדה..
ההבדל היחיד מבעבר הוא שאני לא פוחדת להתנסות. אני אעשה את זה באומץ כאשר בתוך הראש שלי אריץ בלי הפסקה את המשפטים: אני יכולה, אני מסוגלת וזה לא חייב להיות מושלם...!
דוגמא לשיעור סינכרוני בבית ספר "ברנר" בהרצליה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה